Blogger Backgrounds

22 iulie 2008

Acum s-a deschis sezonul la întrebări, văd

Când eram eu copil, cu câteva zeci de ani în urmă, am învăţat o poezie pe germană. Auzind acum la serviciu vorbindu-se în minunata limbă a lui Goethe (da' de ce a lui Goethe? De ce nu a altui autor? Dacă Thomas Mann, care-mi place mie, era austriac, îmi cer scuze, că în seara asta gata, s-a închis google) mi s-a făcut poftă să mi-o reamintesc (că o ştiam bine de tot).
Şi, în acest context, îmi vine azi în minte un început de poezie: Funf (n-am umlaut, habar n-am unde e) kleine Mauschen, spitzen... Spitzen ce? Că gata, nu e ca mersul pe bicicletă, mi-am amintit doar cum să ţin ghidonul, mai multe...
Ce făceau şoarecii ăia? Mizez pe faptul că vară-mea are cea mai bună memorie de pe planetă şi mă va scăpa de nefericire, îmi va comunica în curând ce fac ăia micii. Şoriceii, că sunt diminutivaţi.

3 comentarii:

Kiki spunea...

A venit var-ta cu "cea mai buna memorie de pe planeta"! Multumesc si iote:

Funf kleine Mauschen / Spietzen ihre Ohren / leagana coditele (care habar n-am cum se scrie - suna ceva de genu' "wakeln mit den schwenzen") / Komm der Katen Muck / Fort springen die Mauschen / Schlack, Schleck, Schlick, Schlock, Schluck!

Hahaha!
Poezie invatata de la tanti de germana cand aveam 9 ani (acum am putin mai multi! :-p )

Astept corectura Irinei :)

Anonim spunea...

corectura....:o))))))

irina

vvritz spunea...

@vară-mea: mulţumesc din inimă (ştiam eu că mă pot baza pe tine).
colegul german s-a distrat copios, a învăţat să spună pe română "şase saşi în saşe saci şi alţi saşe saşi în şase saci".
şi a promis că va spune poezia lui fiu-su, când s-o naşte (prin septembrie).
@irina: şi a mai ţinut minte să scrie şi corect, nu? eh?