Blogger Backgrounds

28 ianuarie 2009

Ce chestie!

De dimineaţă, Iulian îmi spunea că va fi o fostă şefa de-a mea (nu directă, ci "şefă mare") online, pe hotnews, ca să răspundă întrebărilor cititorilor şi mă îndemna să dau cu o "întrebare". Nu mi-a venit nici o idee, dar acum, spre seară, mi-am făcut timp să văd ce s-a petrecut.

Am citit despre advertising, decizii manageriale, mă rog, exact ce mă aşteptam (să menţionez de la început că am admirat-o pe femeia cu pricina, chiar am tot respectul pentru ea, din mai multe motive). Mi-a atras atenţia această întrebare cu răspunsul ei:

"Întrebarea nr. 19 MARIA

Ca cititoare de reviste de femei (cumpar lunar de la voi Elle, Look, Joy, Viva) ma deranjeaza cumplit paginile " trase la xerox" din toate revistele cu produsele nou lansate de diverse firme, gen "iaurtul X", "detergentul Y". Inteleg partea comerciala, dar nu vad de ce ar trebui sa citesc de n ori acelasi lucru. Culmea, si textul e la fel, probabil copiat din comunicatul de presa. Ati putea gandi o schimbare pe tema asta!

Cristina Simion
draga Maria, daca sunt 'trase la xerox', scrie-mi cu exemple pe cristina.simion@edipresse.ro
te rog. ma ajuti foarte mult. incercam sa evitam asta si sa 'traducem/ interpretam' comunicatele de presa in stilul fiecarui titlu. altfel, sigur ca noutatile din zonele de beauty sau moda sunt aceleasi peste tot, deci le vei gasi in toate titlurile de lifestyle feminin. sincer, nu mi se pare problematic ca avem pagini de noutati (de unde ai mai afla de existenta lor pe piata, altfel?). problematic ar fi daca am avea numai asta. sau in principal asta. daca cele mai multe pagini/subiecte sunt realizate cu contributia clara a echipei editoriale, care munceste ca sa-ti aduca tie ceva care te intereseaza (reportaje, interviuri, fotografii exclusive sau, de ce nu, preturi comparative la pantofi), atunci sper ca vei cumpara in continuare mai multe titluri, desi unele informatii 'se suprapun'. multumesc."
(Sursa: hotnews.ro)

Mi s-au strepezit puţin dinţii gândindu-mă la fostele mele colege, care, dacă Maria cu întrebarea chiar va trimite mostre de comunicate de presă copiate în paginile revistei, vor avea de furcă (aş vrea să văd cine din redacţiile Edipresse are timp să rescrie toate comunicatele de presă care conţin, în general, doar informaţiile de bază - fix ca să nu le poţi "reinventa").
Pentru că aşa e modelul, nu? Cred că e pentru prima dată când mă bucur că am plecat (adoram jobul de acolo, ceea ce făceam şi oamenii cu care lucram - consider că a fost un loc de muncă profesionist), dar se pare că am uitat care erau "chichiţele". Asta, doar una dintre ele: oricine avea dreptate, noi, angajaţii, niciodată (şi frustraţii care scriu/sună la "revistă" sunt o grămadă...).

Hm...

Niciun comentariu: